7. Kako živjeti pred Božjim očima  sa srcem slobodnim od svake  samovolje 

Dakle, trebaš početi vježbati se na taj način malo po malo s blagošću, s punim povjerenjem u Gospodina koji te poziva govoreći: Dođite k meni umorni i opterećeni  i  ja ću vas odmorit (Mt 11,28). Svi vi koji ste žedni dođite na izvor žive vode (Iv 7,37). Trebaš slijediti ovaj božanski poziv, čekajući snagu, izljev Duha Svetoga, da bi se zatvorenih očiju mogao baciti u more Božje Providnosti i njegovu vječnu dobrohotnost. Na taj način ćeš biti vođen od moćnih valova Božjeg dopadanja.

Na taj način nećeš se više moći odupirati, biti ćeš vođen do ispunjenja Božjeg plana s tobom, a to je spasenje. Nakon što si učinio ovo predanje, koje treba ponavljati sto, tisuće puta dnevno, potrudi se što više možeš, pristajati svim moćima duše na ono što te potiče u ovom smislu, dostojno hvale, mudro, blago i poželjno. Ali pazi da svi ti čini budu bez prisile tvoga srca.

Ako bi se to dogodilo ove tvoje pobožne vježbe bi bile nametljive i neprikladne, vodile bi te do slabljenja, možda i do nutarnjeg otvrdnuća, sve do potpune nesposobnosti da slijediš poticaje Duha Svetoga.

Posavjetuj se sa prokušanim osobama u duhovnom životu, i nastoji koliko više možeš oko želje i motrenja Božje dobrote i njegovih ljubeznih dobročinstava. Prihvati u poniznosti  ono što Gospodin skoro Božanskom alkemijom, preobražava u tebi s neizrecivom dobrotom.

Pazi da ne želiš sebi priskrbiti sjetilne oblike pobožnosti, radije ostani miran u nutarnjoj osamljenosti čekajući da se ispuni volja Božja. Kada ti Gospodin bude htio udijeliti milost suza ili druge sjetilne pobožnosti biti će to nešto neizrecivo i slatko, ali bez tvoga napora, naprotiv prihvatiti ćeš ih sa svom blagošću u miru, i pogotovu u poniznosti.

Ključ  kojim se otvaraju  tajne duhovnih blaga je znati odricati se svoga ja u svemu i na svakom mjestu. Tim istim ključem zatvoriti ćeš put suhoći duha, nedostatku duhovne slasti, kad to ovisi o tebi jer kada te stvari dolaze od Boga znaj da je to jedno novo blago za dušu.

Koliko više možeš, ostani kao Marija Magdalena pod Križem Kristovim, slušajući ono što ti Gospodin govori. Pazi, tvoji neprijatelji, najveći je sam naš ja, ne smiju spriječiti ovu svetu samoću, znaj i da kada svojim razumom ideš tražiti Boga kako bi otpočinuo u njemu ne trebaš stavljati ograničenja niti zatvoriti se u tvoju usku maštu. Dopusti da te zahvati Božje otajstvo koje je beskonačno i ne može se s ničim usporediti, Bog je prisutan svuda i sve stvari su u njemu. Boga samoga ćeš pronaći u središtu svoga srca svaki puta kad ga budeš tražio u istini, to jest kada budeš tražio njega a ne sebe samoga.

Sjeti se kako je On kazao da je njegova radost biti s nama, s ljudima da nas učini dostojnima njega iako nema nikakve potrebe za nama. U svojim meditacijama nemoj vezati duh za jednu točku, pa drugu, pa treću, nego zastani tamo gdje osjetiš kontemplativni počinak i tu kušaj Gospodina u bilo kojoj riječi u kojoj ti se On sam daje.

Pa i ako ostaviš diskurzivni dio tvoje meditacije, onaj koji se više odnosi na razum nego na srce nemoj zbog toga pasti u nikakve sumnje jer cilj ovih vježbi je kušati Boga s jasnom nakanom da se to kušanje Boga samo za sebe ne postavi kao cilj, nego radije zaljubiti se u Boga, njegova djela, dobiti snagu za živjeti Evanđelje.

Važno je usredotočiti se na ovo što je glavni cilj, bez gubljenja nepotrebnim brigama oko redovitih sredstava za doći do toga. Shvati dobro da je jedna od zapreka istinskom miru i smirenosti kontemplativnih duša tjeskoba ili zabrinutost. Postati ćeš tjeskoban ako vežeš duh na ovo ili ono, skoro nalažući Bogu a te vodi putem onoga što si ti zamislio da je tvoje istinsko dobro. Pazi, to nije drugo nego tražiti Boga bježeći od Boga, i željeti se uhvatiti za čudne načine kako bi se zadovoljilo Boga, bez da se vrši njegova volja.

Ako uistinu želiš ići autentičnim duhovnim putem i stići  do cilja svojih želja nemoj imati drugih nakana ni želja do li pronaći Boga tamo gdje se On tebi želi objaviti. Ostavi sve što te uznemiruje van ovog kraljevskog puta njegove volje. Zaboravi na sve, otpočini u svome Gospodinu.

Kada se njemu bude svidjelo povući se, ne objavljujući se više na taj način, tada ćeš ponovno moći vratiti se tražiti ga pomoću svojih pobožnih praksi. Ostani postojan u nakani i volji da ga nađeš po njima. Čim nađeš Boga koji te ljubi i kojega ti ljubiš, ponašaj se  ponovno kako sam ti kazao, ostavljajući sve i posvijesti si da upravo na takav način ćeš dospjeti do onoga za čim čezneš.

Jako je važno ovo što sam ti sada rekao jer mnoge duhovne osobe gube snagu i mir umarajući se s njihovim neumjesnim pobožnim vježbama. Njima izgleda da ništa ne rade ako ne vrše sve te vježbe točku po točku. Tu i jest problem, misle da se u tome sastoji savršenstvo, dok one postaju sve više i više gospodari svoje volje. Upravo zbog toga žive u duhovnoj tjeskobi kao oni koji rade za nadnicu, bez da ikada dođu do istinskog odmora i nutarnjeg mira gdje je i gdje se s nama odmara Gospodin.

8. Vjeruj živo u euharistijsku Isusovu prisutnost prikazjući se Gospodinu  

     Nastoj svaki dan ući sve dublje u Isusovu prisutnost u Presvetom Oltarskom Sakramentu, nemoj nikada prestati čuditi se i diviti nad  tom uzvišenom tajnom i raduj se promatrajući kako se Bog hoće objaviti pod skromnim prilikama kruha i vina, da bi ti mogao postati njega dostojan i živjeti riječ: Blaženi oni koji ne vide a vjeruju (Iv 21,29). Nemoj željeti za vrijeme ovoga života da ti se Bog objavi pod drugim oblikom. Radije nastoji ražariti svoju volju u njemu i postati svaki dan spremniji vršiti njegovu volju uvijek i u svemu.

Kada se prikazuješ Bogu u ovom Sakramentu budi spreman i pripravan trpjeti njemu za ljubav sve muke i uvrede koji bi te mogle zadesiti, i svaku slabost i suhoću u molitvi i izvan nje. Misli da će ti se te muke više puta dogoditi. Ono što je važno je da ih ti prihvatiš kao pozitivne.

Ipak nastoji živjeti tako da ti se sve to ne događa zbog tvojih krivih izbora i odluka. Ako trebaš trpjeti  nemoj biti sam nego trpi s onim koji te je prvi ljubio. Trpi njemu za ljubav. Nemoj biti nepostojan želeći danas jednu a sutra drugu stvar, nego ono što počneš završi. Budi ustrajan i čvrst, uvjeri se da ako se budeš služio ovim sredstvima, iako s naporom i mukom, uvijek blago i u miru, nemoguće je da ne ustraješ do kraja. Uistinu nećeš više znati živjeti izvan ovog dubokog nutarnjeg mira niti jedan sat; to bi ti postalo nepodnošljivo mučenje.