Prva Sveta Pričest

“Naš je Spasitelj na Posljednjoj večeri, one noći kad bijaše izdan, ustanovio euharistijsku žrtvu svoga Tijela i Krvi, da ovjekovječi kroz stoljeća žrtvu kriza, sve dok ne dođe, te da tako Crkvi, svojoj ljubljenoj Zaručnici, povjeri spomen-čin svoje smrti i uskrsnuća: sakrament pobožnosti, znak jedinstva, vez ljubavi, vazmenu gozbu, ‘na kojoj se Krist blaguje, duša se napunja milosti i daje nam se zalog buduće slave’”.

(Katekizam katoličke crkve, 1322-1323)

Isus Krist je ustanovio sakramente ispovijedi i svete mise. Isus je htio trajno ostati s nama u sakramentu sv. Mise koji je ustanovio na veliki četvrtak tijekom posljednje večere kad je razlomivši kruh kazao: „Uzmite i jedite ovo je tijelo moje“. A zatim je uzeo čašu s vinom i kazao: „Uzmite i pijte svi, ovo je moja krv, krv saveza koja se mnoge prolijeva na otpuštenje grijeha“ (usp Mt 26,26-30)   Isus je ostao u euharistiji da bude naša hrana za nadnaravni život kojeg smo primili u krštenju. Sam je rekao: «Ako tko jede od ovoga kruha živjet će zauvijeke» i «Tko jede tijelo moje i prije krv moju, ima život vječni u meni ostaje i ja u njemu” (Iv 6,51.54.56).

Euharistija je spomen-čin Kristova Vazma: to jest djela spasenja koje je Krist izvršio životom, smrću i uskrsnućem, a koje se uprisutnjuje po liturgijskom cinu. Krist, veliki i vječni svećenik Novoga Saveza, djelujući po službi svećenika, prinosi euharistijsku žrtvu. I taj isti Krist, stvarno prisutan pod prilikama kruha i vina, prinos je euharistijske žrtve.

Posvećenjem se izvršuje pretvorba kruha i vina u Tijelo i Krv Kristovu. Pod posvećenim prilikama kruha i vina, istinski, stvarno i bitno, biva prisutan sam Krist, živi i proslavljeni, njegovo Tijelo i Krv, zajedno sa svojom dušom i svojim božanstvom.

U presvetom sakramentu Euharistije “sadržani su istinski, stvarno i bitno (supstancijalno) Tijelo i Krv našega Gospodina Isusa Krista, s dušom i božanstvom, i, prema tome, čitav Krist“. “Ta se prisutnost zove stvarnom ne u značenju isključivosti, kao da druge ne bi bile stvarne, već po izvanrednosti, jer je bitna (supstancijalna) te po njoj biva prisutan čitav Krist, Bog i čovjek”…

Tko želi Krista primiti u euharistijskoj pričesti, mora biti u stanju milosti. Tko je svjestan da je sagriješio smrtno, ne smije pristupiti Euharistiji a da nije prethodno primio odrješenje u sakramentu Pokore.“ (Katekizam kat. Crkve br. 1366, 1374 i 1415)

  Vjernik je dužan redovito sudjelovati na nedjeljnoj misi.

Što treba učiniti

  • Molba roditelja da im djeca pristupe prvoj pričesti

  • Redovita priprava u župi na župskom vjeronauku

  • Redovito sudjelovanje na nedjeljnoj svetoj Misi

  • Prva ispovijed prvopričesnika

  • Prva pričest

KONTAKTIRAJTE NAS

“Evo, na vratima stojim i kucam; posluša li tko glas moj i otvori mi vrata, unići ću k njemu i večerati s njim i on sa mnom.” Otk 3, 20

KONTAKTIRAJTE NAS